Stenkullen

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Ami - 2 juni 2011 21:12

Ha ha, trodde matte hon kunde lura mig genom att byta bloggställe, jag hittade allt hit oxå, man är väl inte tappad bakom en vagn heller   


Idag har jag varit på utställning men vi ska börja redan igår. Började ana oråd när matte ropade på mig inifrån badrummet och mycket riktigt så hamnade jag i duschen, tydligen räckte det inte med badet jag tog i ett sumpdike härom dagen   Ja ja när duschen var färdig kom   fram men inte så länge som vanligt, det var bara rumpan som fick sig lite blås sen plockade tokmatte fram en nätoverall och satte på mig, kolla som jag fick se ut!! PINSAMT
  Efter några timmar slapp jag ur den här tvångströjan och matte var nöjd och sa att jag var slät och fin i pälsen, nu fick jag ett fint glanstäcke på mig i stället men då tog matte inget kort minsann   

I morse var matte uppe tidigt för att vara ledig dag å sen började hon packa den där väskan som jag känner igen så då förstog jag va som va på G. Brorsan skyndade sig ut genom dörren han mä men han fick inte följa med på utställningen utan fick va på kollo i Trankärr bland alla brudar (och Pixel)

Matte och jag hämtade upp gammelmatte och Plurapojken innan vi fortsatte mot Hofsnäs herrgård där Springer Väst hade sin open show (kolla jag kan engelska oxå, men det är väl inte så konstigt jag har ju en engelsman till pappa   )

Först ut i ringen var Plura, Svarte Petter och en hanvalp till, Plura vann, Svarte Petter gick inte lika bra för han var tillfälligt fet (han hade mumsat i sig massa mat som Trollpackan hade "hostat upp" i bilen)

I öppenklassen var det min tur, vi var 5 grabbar där, jag kom 2:a med Hp och min kritik såg ut så här: Välpresenterad hane. Maskulint vänligt uttryck, aningen framskjuten skuldra. Stark i sin överlinje. Kort, stark länd. Välmusklade lår. Fria steg från sidan. Kunde ta ut steget fram en aning mer. Vacker välskött päls. Domare var Lena Rollmar.
Här står jag uppställd framför domaren

 
och här är jag på språng
 
Eftersom jag fick Hp fick jag vara med i bästa hane där var vi oxå 5 grabbar, här håller matte på och krånglar med mina ben, vi var inte riktigt överens i dag om hur jag skulle stå   
  
Vi fick springa ett par varv oxå och då är det bäst att ha koll även bakåt så ingen blir för närgången
  
När domaren placerade oss grabbar blev det ingen placering kvar till mig  matte sa att man placerar bara 4st, ja ja det är väl didäringa nya reglerna som nån har hittat på. Nu var jag färdig men Plura skulle in i BIS-final för att man skulle se vilken som va finast valp och det blev Fanny, Plura fick nöja sig med den ljusblå rosetten.
Tror ni inte matte skulle krångla ändå mer med mig och ta massa fåniga kort på när jag är uppställd men vi blev aldrig överens hon och jag om hur jag skulle stå så hon säger att det blev inga bra kort men jag smyger med ett i alla fall   
  
Matte tog massor av kort på Plura men det var visst inte med våran kamera men jag hittade ett kort på lillgrabben i alla fall
 
Tack och hej leverpastej

  /Nalle

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards