Stenkullen

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Billy 7år!!

Av Ami - 13 juli 2011 18:03

Tänk att min Billybus redan fyller 7år, hur kan det gå till jag har ju inte blivit äldre sen jag köpte honom     

Insåg att om jag skulle ta några foton idag så fick jag allt trimma bort det värsta lurvet, pälsen och trimningen är ju inte i utställningsskick men så är det när det finns en lillebror som är hårfetischist   


7-åringen poserar ute i trädgården, blir det bra så här matte??

 


Vad glad jag är att jag fortfarande har kvar min genomsnälle Billy.  För ganska precis ett år sedan var han riktigt dålig med bl.a diskbråck i nacken och det var osäkert om det skulle gå att få honom frisk men med ett antal besök på djursjukhuset under semestern och en plånbok som blev tom lagom i samband med flytten till huset så ordnade det sig. Nu håller jag tummar och tår för att jag ska få ha kvar honom i många år än, nästa år fyller han ju veteran och då hoppas jag att pälsen har fått vara ifred så kanske han kan komma ut i utställningsringen igen   

Lillebror tyckte att det var orättvist att det bara var storebror som skulle fotas idag så han fick väl vara med på ett kort i alla fall då.


Födelsedagstårtan idag blev rostat bröd med råbiff och äggula (har man en lillebror som är lite risig i magen så får det bli "skonkost") 
 
Posera för kameran sittande vid bordet gick bra men när jag sa varsågod hoppade båda två ner på golvet!!
Det var likadant när jag försökte bjuda Billy på pizza vid bordet när han blivit champion, han åt den inte förrän jag ställde ner den på golvet, nu trodde jag allt att han skulle hugga in eftersom han blivit en mattjuv på "gamladar"
 
Vad var det här för konstig tårta?!?
Den smakade ju riktigt bra 

Vissa är ju mer "åpna" än andra
Nja, det där rostade brödet vet jag inte om jag vill ha men det finns det säkert en bror som äter upp, råbiffen och ägget kan jag gärna ta en portion till av kypar´n 
 

Nä du Billy, nu får det vara färdigfestat för idag, annars blir du så bortskämd (om han nu kan bli mer än han redan är   )

 
 
Ingen bild

Kristin

13 juli 2011 19:52

Är det redan sju år sen vi hämtade honom och han låg å sov i mitt knä hela vägen utom när han åt på mina örhängen? herregud nu får jaag ännu mer åldersnoja!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ami - 18 september 2011 20:49


Usch, nu har jag varit urdålig på att uppdatera igen. Hänt sen sist är bl a att sista helgen i augusti tillbringade vi på utställning både lördag och söndag. Först var det SKK-utställning på Backamo, Ljungskile. Där    det en hel del på fm men lagom ...

Av Ami - 15 augusti 2011 12:36

Den här helgen var planerad sen ett bra tag tillbaka. Anna och jag + hundar skulle åka ner till Blekinge till utställningen i Ronneby brunnspark. Vi anmälde för en irländsk domare men det visade sig bli domarbyte men vi åkte ändå och det kan jag väl ...

Av Ami - 5 juli 2011 13:30

I söndags åkte jag, Nalle, Anna och Plura till Borås på utställning. Billy fick stanna på "kollo" i Trankärr. Kvällen innan kollade jag väderprognoser men den blev man inte klokare av   en sa att det skulle regna hela dan en annan att det skulle börj...

Av Ami - 11 juni 2011 22:43


Enligt almanackan är det visst pingsafton idag, känns inte som storhelg eftersom annandag pingst inte är någon "röd" dag längre. Hänt sen sist: Förra helgen var "jobbarhelg", inte så många sådana kvar nu   från 1/9 ska jag bara jobba vardagar, tänk...

Av Ami - 2 juni 2011 21:12

Ha ha, trodde matte hon kunde lura mig genom att byta bloggställe, jag hittade allt hit oxå, man är väl inte tappad bakom en vagn heller      Idag har jag varit på utställning men vi ska börja redan igår. Började ana oråd när matte ropade på mig ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards