Stenkullen

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Tröttnat!!

Av Ami - 29 maj 2011 13:07

Nu har jag tröttnat på blogtown.se som bara "ligger nere" det går varken blogga eller läsa gamla inlägg. Hoppas det kommer igång så jag kan spara mina gamla inlägg, åtminstone på min egen dator.

Nu testar vi och ser om bloggplatsen fungerar bättre, när jag säger vi så får det väl stå för mig och Nalle (om han nu hittar hit  )


Vad händer här på Stenkullen då? En envis förkylning som är inne på fjärde veckan har gjort att orken inte funnits till att göra så mycket. Jag håller på och för en ojämn brottningsmatch mot ogräset i trädgården    där förlorar jag men jag har i alla fall vunnit matchen mot alla björkskott och gammal ginst.   Nu ska jag ge mig på det gamla gräset/riset med trimmer (tack Carin) oxå så kanske jag kan hitta kantareller även där fram i sommar.

Jag har gjort en "röj" inomhus, på övervåningen har jag ett gäst-/syrum som stått med massa av kartonger med "bra att ha saker" och sopsäckar med tyg men där är det uppröjt, gardin kommit upp och det liknar numera ett rum, hur det ser ut i "skrubben" dit alla sakerna fick flytta behöver jag ju inte tala om   


På utställningsfronten är det ganska lugnt för tillfället, i början av maj var det ju utställning nästan på hemmaplan (Lidköping) skönt att inte behöva gå upp i ottan. Syskonen Nalle och Flora skötte sig bra, Nalle blev 2:a i ökl med CK och sedan placerad som BH-4 med reservcert här är några par bilder som jag lånat från Amanda
    

Syrran Flora skulle ju inte vara sämre, hon vann ökl med CK och blev sedan BT-3 med sitt första CERT!!   
  


Nä nu får jag allt ta med mig hundaran ut en stund även om det blåser och inte känns särskilt lockande men både busarna och jag behöver röra på oss

 
 
Martina

Martina

29 maj 2011 18:22

Hej!
Kul att läsa din blogg igen...jag ska oxå försöka bli bättre på att blogga.
Ha det så bra!
Kram Martina & hundarna

http://martinaarnler.blogg.se

Ami

29 maj 2011 19:37

Ja nu får vi skärpa oss både du och jag ;)

 
Hilde

Hilde

29 maj 2011 21:00

Vad kul att du har hittat ett nytt "bloggställe" :)
Kommer fortsätta följa erat liv på Stenkullen!
Kramar från mig!

http://www.happyworkmates.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ami - 18 september 2011 20:49


Usch, nu har jag varit urdålig på att uppdatera igen. Hänt sen sist är bl a att sista helgen i augusti tillbringade vi på utställning både lördag och söndag. Först var det SKK-utställning på Backamo, Ljungskile. Där    det en hel del på fm men lagom ...

Av Ami - 15 augusti 2011 12:36

Den här helgen var planerad sen ett bra tag tillbaka. Anna och jag + hundar skulle åka ner till Blekinge till utställningen i Ronneby brunnspark. Vi anmälde för en irländsk domare men det visade sig bli domarbyte men vi åkte ändå och det kan jag väl ...

Av Ami - 13 juli 2011 18:03

Tänk att min Billybus redan fyller 7år, hur kan det gå till jag har ju inte blivit äldre sen jag köpte honom      Insåg att om jag skulle ta några foton idag så fick jag allt trimma bort det värsta lurvet, pälsen och trimningen är ju inte i utställ...

Av Ami - 5 juli 2011 13:30

I söndags åkte jag, Nalle, Anna och Plura till Borås på utställning. Billy fick stanna på "kollo" i Trankärr. Kvällen innan kollade jag väderprognoser men den blev man inte klokare av   en sa att det skulle regna hela dan en annan att det skulle börj...

Av Ami - 11 juni 2011 22:43


Enligt almanackan är det visst pingsafton idag, känns inte som storhelg eftersom annandag pingst inte är någon "röd" dag längre. Hänt sen sist: Förra helgen var "jobbarhelg", inte så många sådana kvar nu   från 1/9 ska jag bara jobba vardagar, tänk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards