Stenkullen

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Pingst

Av Ami - 11 juni 2011 22:43

Enligt almanackan är det visst pingsafton idag, känns inte som storhelg eftersom annandag pingst inte är någon "röd" dag längre.

Hänt sen sist: Förra helgen var "jobbarhelg", inte så många sådana kvar nu   från 1/9 ska jag bara jobba vardagar, tänk att bli ledig en HEL julhelg  , det har jag inte varit sedan -93 tror jag.
Veckan har ju varit lite varierande,    varvat med   ,    och 12˚. Jag har fortsatt min något ojämna brottningsmatch mot ogräset i trädgården, ogräset har minskat något men det som ökat är antalet myggbett, usch jag är helt uppäten runt fotlederna   
Idag åkte jag och hundarna till Anna & Jocke, vi tog en sväng upp till sjön för att Berta skulle träna på att gå i vattnet på kommando. Kom på att jag kunde ju filma med mobilen   . Som ni ser här är det ju vissa som är mer intresserade av att springa runt och busa än att simma (Nalle)


 



 

Badviljan bland de tvåbenta var oxå skiftande   Den som var mest nöjd med att komma till sjön var Billy som tog sig en simtur en bra bit ut i sjön men det missade jag att filma.

 

Efter besöket vid sjön blev det   på altanen. Lilla Cilla var trött efter att ha varit med vid sjön så hon låg mest och sov under bordet men här är hon vaken för tillfället.
  

Kvällen har jag och hundarna tillbringat i soffan och slötittat på TV:n, snart får det bli date med kudden, hundarna har redan somnat bredvid mig i soffan, härom kvällen såg det däremot ut så här när Billy tyckte att vi skulle gå upp och lägga oss.
  

/Natti natte

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ami - 18 september 2011 20:49


Usch, nu har jag varit urdålig på att uppdatera igen. Hänt sen sist är bl a att sista helgen i augusti tillbringade vi på utställning både lördag och söndag. Först var det SKK-utställning på Backamo, Ljungskile. Där    det en hel del på fm men lagom ...

Av Ami - 15 augusti 2011 12:36

Den här helgen var planerad sen ett bra tag tillbaka. Anna och jag + hundar skulle åka ner till Blekinge till utställningen i Ronneby brunnspark. Vi anmälde för en irländsk domare men det visade sig bli domarbyte men vi åkte ändå och det kan jag väl ...

Av Ami - 13 juli 2011 18:03

Tänk att min Billybus redan fyller 7år, hur kan det gå till jag har ju inte blivit äldre sen jag köpte honom      Insåg att om jag skulle ta några foton idag så fick jag allt trimma bort det värsta lurvet, pälsen och trimningen är ju inte i utställ...

Av Ami - 5 juli 2011 13:30

I söndags åkte jag, Nalle, Anna och Plura till Borås på utställning. Billy fick stanna på "kollo" i Trankärr. Kvällen innan kollade jag väderprognoser men den blev man inte klokare av   en sa att det skulle regna hela dan en annan att det skulle börj...

Av Ami - 2 juni 2011 21:12

Ha ha, trodde matte hon kunde lura mig genom att byta bloggställe, jag hittade allt hit oxå, man är väl inte tappad bakom en vagn heller      Idag har jag varit på utställning men vi ska börja redan igår. Började ana oråd när matte ropade på mig ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards