Stenkullen

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ami - 15 augusti 2011 12:36

Den här helgen var planerad sen ett bra tag tillbaka. Anna och jag + hundar skulle åka ner till Blekinge till utställningen i Ronneby brunnspark. Vi anmälde för en irländsk domare men det visade sig bli domarbyte men vi åkte ändå och det kan jag väl inte säga var något misstag   

Nu har jag sådan tur så jag har en svägerska som har ett hus efter sin faster i Kallinge "förort" till Ronneby så här inkvarterade vi oss. Ett mycket bra pensionat med god middag på kvällen och rena rama hotellfrukosten på morgonen.   Att vi sedan fick kaffetermosen som vi glömt levererad till utställningsplatsen gjorde ju inte pensionatet sämre precis. 

Det var en fullpackad bil som drog iväg i lördags fm, inte lätt att veta vad man ska ha med sig när inte ens meteorologerna kunde vara överens om vad det skulle bli för väder.     varmt eller kallt det var frågan. Det fick bli både kortbyxor, regnställ och stövlar i packningen. Med oss var till slut två grabbar, Flora fick stanna hemma då det krävs att man har lite päls om man ska vara med på utställning  .
På vägen stannade vi i Tingsryd och var inne en sväng på Börjes och handlade lite hund- och hästgrejer, sen fick det bli picknick vid en rastplats strax utanför Tingsryd.

När vi kom ner åkte vi direkt till utställningsplatsen och satte upp tältet, inte dumt alls eftersom det visade sig att det bara var en sida av ringen som man fick sätta upp tält på och där fick det inte plats mer än 3-4 tält!!

Lite fika och sedan en promenad runt Kallinge hann vi med innan det var dags för mat och tjat. Anna och jag drog oss tillbaka när de andra skulle titta på film, kändes som vi behövde lite sömn.

Eftersom vi hade nästan 40 hundar före oss i ringen innan springrarna skulle in och tältet redan var på plats kunde vi ta det lugnt på morgonen men inte hjälpte det vi lyckades ju ändå glömma vattenflaskan till hundarna och kaffetermosen till oss  .

Först ut i ringen av springrarna var Plura men han uppskattade inte att den lille korte, brede domaren ville nosgnosa med honom så det blev inget Hp för honom. BIR-valp blev en Skaraborgsuppfödd hund nämligen Hornötorpets Chocolate Cream med en jätteduktig liten tjej som handler.
En juniorhane och sedan var det Nalle´s tur, bara tre stycken i klassen som Nalle vann med CK, yes ett steg närmre ett cert  . I bästa hane var det 6 hundar kvar, när då domaren tog Lisa i hand fattade jag inte först att det var för att tacka henne för dagen utan hann tänka "shit inget cert idag heller" när han sedan gick vidare till 2:an i ökl och tackade även denne gick det upp ett liljeholmens ÄNTLIGEN!! var certet vårt efter att ha stått placeringen bakom ett antal gånger. Att vi sedan blev nedflyttade till 3:e platsen i bästa hane gjorde mig inget när nu det första efterlängtade certet på Nalle var i hamn.

Jag som alltid brukar ha med mig kameran på utställningarna, var tror ni den var nu, jo just det hemma   men det löste sig. Benny fanns ju på plats, tack för korten som fanns i mailen innan jag ens hunnit hem.

Här har vi min goding   (mattes ansikte bortcensurerat eftersom jag blundade)


Att jag var/är glad går väl inte att missa på detta kort som Anna tog 
 

Nalle´s kritik: Very good proportions. Good coat texture & length. Free & friendly Typical head good ears Good nedk Straight topline deeo brisket good belly & angulations. Moving free & good (domare August de Wilde, Belgien)

Tikklassen vanns av Billy´s halvsyster CH Jorstorparens Bonnie Tyler som även blev BIR, tikcertet togs även det av en halvsyster nämligen Lizziardhs First Heritage, grattis till er från brorsan som får hålla sig hemma ett tag till.
Lite fika, en titt bland försäljarna och inhandling av lite gotter till hundarna sedan var det dags att packa ihop allt pick och pack och hämta bilen och stuva in allt för att börja resan hemmåt. Vi var förvånade att klockan inte var mer än 14 när vi satte oss i bilen.
Ett stopp i Vrigstad för en god middag bestående av rökt lax och kall örtsås och sedan fortsatte vi och var hemma hos Anna lite före 19, nu var det bara för mig att fortsätta till min bror och hämta Billy som genast talade om för Nalle att "kom inte här och stick upp bara för att du tagit cert, jag är faktiskt CHAMPION!! så håll dig på mattan snorunge"


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards