Stenkullen

Alla inlägg under juli 2011

Av Ami - 13 juli 2011 18:03

Tänk att min Billybus redan fyller 7år, hur kan det gå till jag har ju inte blivit äldre sen jag köpte honom     

Insåg att om jag skulle ta några foton idag så fick jag allt trimma bort det värsta lurvet, pälsen och trimningen är ju inte i utställningsskick men så är det när det finns en lillebror som är hårfetischist   


7-åringen poserar ute i trädgården, blir det bra så här matte??

 


Vad glad jag är att jag fortfarande har kvar min genomsnälle Billy.  För ganska precis ett år sedan var han riktigt dålig med bl.a diskbråck i nacken och det var osäkert om det skulle gå att få honom frisk men med ett antal besök på djursjukhuset under semestern och en plånbok som blev tom lagom i samband med flytten till huset så ordnade det sig. Nu håller jag tummar och tår för att jag ska få ha kvar honom i många år än, nästa år fyller han ju veteran och då hoppas jag att pälsen har fått vara ifred så kanske han kan komma ut i utställningsringen igen   

Lillebror tyckte att det var orättvist att det bara var storebror som skulle fotas idag så han fick väl vara med på ett kort i alla fall då.


Födelsedagstårtan idag blev rostat bröd med råbiff och äggula (har man en lillebror som är lite risig i magen så får det bli "skonkost") 
 
Posera för kameran sittande vid bordet gick bra men när jag sa varsågod hoppade båda två ner på golvet!!
Det var likadant när jag försökte bjuda Billy på pizza vid bordet när han blivit champion, han åt den inte förrän jag ställde ner den på golvet, nu trodde jag allt att han skulle hugga in eftersom han blivit en mattjuv på "gamladar"
 
Vad var det här för konstig tårta?!?
Den smakade ju riktigt bra 

Vissa är ju mer "åpna" än andra
Nja, det där rostade brödet vet jag inte om jag vill ha men det finns det säkert en bror som äter upp, råbiffen och ägget kan jag gärna ta en portion till av kypar´n 
 

Nä du Billy, nu får det vara färdigfestat för idag, annars blir du så bortskämd (om han nu kan bli mer än han redan är   )

Av Ami - 5 juli 2011 13:30

I söndags åkte jag, Nalle, Anna och Plura till Borås på utställning. Billy fick stanna på "kollo" i Trankärr. Kvällen innan kollade jag väderprognoser men den blev man inte klokare av   en sa att det skulle regna hela dan en annan att det skulle börja regna först på kvällen. Vi fick i alla fall bra väder, mestadels mulet och lite friska fläktar men när jag kom hem upptäckte jag att solen tar även mulna dar.  


Först ut var Plura som först blev bästa hanvalp och sedan slog tikvalpen och blev BIR-valp   

Näst på tur var Nalle som fick följande kritik:
Utmärkt typ, mycket bra huvud och uttryck, mycket bra hals och överlinje, utmärkt benstomme, tassar, vinklar och kropp. rör sig mycket bra från sidan, kunde vara lite mer stabil fram och bak
 
detta räckte till en 2:a plats i öppenklassen där vinnaren blev Goldmoore´s Clive Christian, båda dessa med CK
Här är Nalle och Clive

nalle clive   Här har domaren gjort en "rensning" och kvar är de som ska placeras. Nalle fick flytta ner till 4:e platsen så vann gjorde Clive, 2:a Sammy, 3:a Marlon och Nalle 4:a med reservcert (ännu ett). Jag är ändå nöjd med placeringen med tanke på hur många domaren skickade ut med VG eller inte gav CK pga "för mycket halsskinn"  


Här har vi BIR&BIM, Barecho One Vision och Goldmoore´s Clive Christian
 

Vi stannade till finalerna som Plura skulle vara med i. Under tiden hann vi med att kika bland försäljarna och äta god mat.
Här väntar Plura på att få gå in i finalringen men där blev det bara ett kort besök, han fick lämna ringen efter första "rensningen"

 

Några som däremot inte behövde lämna finalringen var Monica och Zigne, som sprang sig till BIS-valpplaceringen, så här glad blev Monica när speakern talade om att det var en storpudel som vann, Grattis Monica   

 
Det var fler "kändisar" med i finalringen. BIS-avelsgrupp gick till Billy´s kullsyster Rosie (G.Angie Reynolds) och hennes barn. Grattis Christina och kennel Goldmoore   

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards