Stenkullen

Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Borås

Av Ami - 5 juli 2011 13:30

I söndags åkte jag, Nalle, Anna och Plura till Borås på utställning. Billy fick stanna på "kollo" i Trankärr. Kvällen innan kollade jag väderprognoser men den blev man inte klokare av   en sa att det skulle regna hela dan en annan att det skulle börja regna först på kvällen. Vi fick i alla fall bra väder, mestadels mulet och lite friska fläktar men när jag kom hem upptäckte jag att solen tar även mulna dar.  


Först ut var Plura som först blev bästa hanvalp och sedan slog tikvalpen och blev BIR-valp   

Näst på tur var Nalle som fick följande kritik:
Utmärkt typ, mycket bra huvud och uttryck, mycket bra hals och överlinje, utmärkt benstomme, tassar, vinklar och kropp. rör sig mycket bra från sidan, kunde vara lite mer stabil fram och bak
 
detta räckte till en 2:a plats i öppenklassen där vinnaren blev Goldmoore´s Clive Christian, båda dessa med CK
Här är Nalle och Clive

nalle clive   Här har domaren gjort en "rensning" och kvar är de som ska placeras. Nalle fick flytta ner till 4:e platsen så vann gjorde Clive, 2:a Sammy, 3:a Marlon och Nalle 4:a med reservcert (ännu ett). Jag är ändå nöjd med placeringen med tanke på hur många domaren skickade ut med VG eller inte gav CK pga "för mycket halsskinn"  


Här har vi BIR&BIM, Barecho One Vision och Goldmoore´s Clive Christian
 

Vi stannade till finalerna som Plura skulle vara med i. Under tiden hann vi med att kika bland försäljarna och äta god mat.
Här väntar Plura på att få gå in i finalringen men där blev det bara ett kort besök, han fick lämna ringen efter första "rensningen"

 

Några som däremot inte behövde lämna finalringen var Monica och Zigne, som sprang sig till BIS-valpplaceringen, så här glad blev Monica när speakern talade om att det var en storpudel som vann, Grattis Monica   

 
Det var fler "kändisar" med i finalringen. BIS-avelsgrupp gick till Billy´s kullsyster Rosie (G.Angie Reynolds) och hennes barn. Grattis Christina och kennel Goldmoore   

 

 
 
Eva-Lena

Eva-Lena

5 juli 2011 15:58

Otroligt fina bilder!!

http://www.bredangen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ami - 18 september 2011 20:49


Usch, nu har jag varit urdålig på att uppdatera igen. Hänt sen sist är bl a att sista helgen i augusti tillbringade vi på utställning både lördag och söndag. Först var det SKK-utställning på Backamo, Ljungskile. Där    det en hel del på fm men lagom ...

Av Ami - 15 augusti 2011 12:36

Den här helgen var planerad sen ett bra tag tillbaka. Anna och jag + hundar skulle åka ner till Blekinge till utställningen i Ronneby brunnspark. Vi anmälde för en irländsk domare men det visade sig bli domarbyte men vi åkte ändå och det kan jag väl ...

Av Ami - 13 juli 2011 18:03

Tänk att min Billybus redan fyller 7år, hur kan det gå till jag har ju inte blivit äldre sen jag köpte honom      Insåg att om jag skulle ta några foton idag så fick jag allt trimma bort det värsta lurvet, pälsen och trimningen är ju inte i utställ...

Av Ami - 11 juni 2011 22:43


Enligt almanackan är det visst pingsafton idag, känns inte som storhelg eftersom annandag pingst inte är någon "röd" dag längre. Hänt sen sist: Förra helgen var "jobbarhelg", inte så många sådana kvar nu   från 1/9 ska jag bara jobba vardagar, tänk...

Av Ami - 2 juni 2011 21:12

Ha ha, trodde matte hon kunde lura mig genom att byta bloggställe, jag hittade allt hit oxå, man är väl inte tappad bakom en vagn heller      Idag har jag varit på utställning men vi ska börja redan igår. Började ana oråd när matte ropade på mig ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards